Derailleurperikelen

Voor één keer mag Jos een stukje schrijven.
"Vaak heb ik de naam van de Allerhoogste aangeroepen als tijdens een klim de derailleur spontaan overschakelde. Mijn ongenoegen over het apparaat verwoordde ik in geslachtsdelen en ernstige ziektes. Dat werd me niet in dank afgenomen. Ik werd de risée van het Hemus-fietsclubje, de 'schakeljoker'. Ik zou niet kunnen schakelen, ik zou te lomp zijn. Het mankement - want dat was het - werd van kwaad tot erger. Totdat ik vanmorgen plots zag wat er aan de hand was: de buitenkabel was verrot omdat men had verzuimd er een dopje op aan te brengen.
'Hand built in Holland'. Maar dan wel graag goed doen, Koga! Toen het probleem eenmaal gelokaliseerd was, lag de oplossing voor de hand. Koos maakte een gebruikshandleiding voor het wisselen van de derailleurkabel. Daarvan hieronder enkele voor zich sprekende hoogtepunten; voor een volledige handleiding kope men ons boek."

Dit was er mis
Eerst de boel uit elkaar halenen dan met goed nieuw materiaal weer in elkaar zetten